: wprowadzenie w błąd przez pracownika PZU przy podpisywaniu polisy AC
Witam Wszystkich
Trafiłem na to forum ponieważ potrzebuję porady, jest to mój pierwszy post więc chciałbym przy okazji powitać wszystkich forumowiczów.
Teraz do rzeczy. Jakiś miesiąc temu spowodowałem wypadek samochodowy. Zgłosiłem szkodę do PZU z polisy AC, przyjechał rzeczoznawca wycenił ją na około 5000 zł, suma była zadowalająca, bo z moich wyliczeń wynikało, że powinna w zupełności pokryć szkody spowodowane wypadkiem. W umowie miałem jednak zapis (tak mi się przynajmniej wtedy wydawało) o tym, że sam ponoszę 10% wartości szkody, więc spodziewałem się wpłynięcia na konto kwoty pomniejszonej o te 10%, czyli około 4500 zł, moje zdziwienie było dosyć duże, gdy na konto nie wpłynęła kwota 4500 zł, a kwota 1200 zł, oczywiście od razu zadzwoniłem do PZU sądząc, że to jest pomyłka, jednak Pan na infolinii wyprowadził mnie z błędu, powiedział, że te 10% nie jest potrącane od wartości szkody, ale od wartości pojazdu! Przeczytałem umowę, i rzeczywiście jest w niej taki zapis, jednak przy podpisywaniu umowy agentka PZU, tłumaczyła mi, że w razie wypadku będzie potrącane jedynie 10% wartości szkody, czyli teoretycznie wprowadziła mnie w błąd.
Moje pytanie dotyczy tego, czy mam w ogóle jakiekolwiek szanse na dochodzenie roszczeń z tytułu wprowadzenia w błąd? Dodam, że przy podpisywaniu umowy był mój ojciec, który tłumaczenia Pani z PZU, zrozumiał tak samo, więc nie tylko ja zostałem wprowadzony w błąd.
Liczę na Waszą pomoc, doradźcie gdzie mogę się z tym zwrócić i czy jest szansa na odzyskanie pieniędzy?